štvrtok 29. mája 2014

Báseň na každý deň: Ako si

Ako si

 
ideš a ja sa prepadávam do pekla
všetky & horúce pramene mi oblievajú
spomienky obarené vo vriacom kotly
 
ideš!
 
opätky ti klopkajú do môjho srdca
vryté červené slzy sú mi
najkrajšími drahokamami
 
bežíš!
 
bubnuješ mi na dušu
a ja?
ja rezonujem v tichu
nedorozumení
 
stojíš!
 
plačem nad sebou
nechce sa mi štverať na vrcholy
keď doliny sú zatiahnuté
 
trieskaš!
 
blesky križujú dúhovky
tvojich očí a ja si stále
myslím že aj po dvadsiatich
rokoch ťa môžem milovať
 
kričíš!
 
od rána do noci sa prehadzujem
v perine zabudnutia
aby mi neunikol žiaden hlások
 
si!
 
tak málo stačí
na ceste sa krčia žaby
mojich nôh
 
blúdiš...
 
a ja
a ja ti neviem ukázať
kade ísť
 
zúriš...
 
aby som pochopil
zmysel slov že je lepšie
ak som vyvetral len sám
 
horíš...
 
hladím rozžiarenú tvár
zmoknutými rukami
hľadám zmysel vlastných slov
 
sedíš...
 
tam kde by som chcel
byť pochovaný
na dlhé veky v zabudnutí
 
zostávaš...
 
so sivými vlasmi stretávam
Boha vychádzajúceho
z truhly hrobu
 
bohatneš...
 
kým ja som schudobnel
všetkými hláskami
bolesti
 
Stanislav Háber
(zo zbierky Štvrťstoročie lásky)
 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára