pondelok 18. augusta 2014

Báseň na každý deň: 10 minút do prijímania

10 minút do prijímania

 
na studenej dlažbe
 
rýchle kroky do neba
 
a za krídla čo ma nesú
 
darujem ti anjela
 
je 10 minút do prijímania
 
a ja čakám na kŕdeľ
 
sťahovavých rýb čo má s nimi
 
svet okúpe
 
v erupcii urýchlených skutkov
 
som okresným preborníkom
 
v čom sa s tebou nemýlim
 
je 10 minút a predsa času habadej
 
na rozdávanie tvojich úst
 
si na dotyk vzdialená
 
len na pomyslenie
 
len
 
a blen vylievam pod schody
 
kam sa nesmieš potknúť
 
nové brázdy sa zaceľujú
 
do svitania je len chvíľa
 
a iba 10 minút do prijímania
 
a do umytia riadov
 
krát na ďalšiu hodinu
 
rýchleho mihu nôh
 
počítam modlitby a ďalšie
 
rozuzlené skutky
 
kým som sa zjavil sám sebe
 
a doba povolila o ďalší zub
 
na koliesku času
 
kostolná veža ma zdraví
 
krížom na svojom klobúku
 
veď bolí ma
 
čo iba tuším
 
že sa všetko stratené vráti
 
Stanislav Háber
 
(zo zbierky Babylonská si láska)
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára